LAIF » NEWSY: Wirtualna rzeczywistość Björk

NEWSY: Wirtualna rzeczywistość Björk

 

„AI – Cyber Creative” – to hasło przewodnie 11. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk. Tegoroczne Forum w Starym Browarze w Poznaniu otworzyła światowa wystawa „Björk Digital”.
 

zdjęcie: materiały prasowe Art&Fashion Forum


 

3 października rozpoczęła się 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, które jest miejscem spotkań najbardziej kreatywnych umysłów ze świata mody, sztuki i nowych technologii. Spotkania i dyskusje tegorocznego forum będą toczyć się pod hasłem „AI – Cyber Creative”. Tegoroczny AFF otworzyła niezwykle osobista wystawa „Björk Digital”. Projekt wybitnej artystki, pionierki w dziedzinie sztuki, muzyki i technologii to seria prac zrealizowanych w technice VR, które powstały we współpracy ze znakomitymi twórcami.
 


 

Wystawa „Björk Digital”, która jest wehikułem niosącym ideę tegorocznej edycji AFF, to wizja Björk i współpracującego z nią artysty, Jamesa Merry’ego powstała z zespołem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików. Stanowi ją seria innowacyjnych prac w wirtualnej rzeczywistości będących zapisem emocjonalnej podróży artystki przez jej twórczość, pokazywanych w kilku odsłonach. W projekcie można zobaczyć filmy w reżyserii m.in. Michela Gondry’ego, Spike’a Jonze’a i Alexandra McQueena. „Björk Digital” zaprasza odwiedzających do doświadczenia tych niezwykłych dzieł za pomocą najnowszych osiągnięć w technologii wirtualnej rzeczywistości. Na wystawie można będzie zobaczyć m.in. Stonemilker VR – nakręcony w Islandii przez wielokrotnie nagradzanego reżysera Andrew Huanga film, przedstawiający Björk wykonującą pierwszy utwór z jej rekordowego albumu „Vulnicura”; Mouth Mantra w reżyserii Jesse’ego Kandy, który przenosi widza w niezwykłe miejsce: wewnątrz ust Björk wykonującej utwór z albumu Vulnicura; Black Lake VR w reżyserii Thomasa Huanga, stworzony na zamówienie nowojorskiego MoMa – w przestrzeni z nowatorskim dźwiękiem w technologii surround. Obok wystawy w ramach AFF tradycyjnie odbędą się warsztaty New School, otwarte wykłady Open University oraz New Market – targi młodych twórców.
 

kadr z teledysku „Notget”


 

Wystawę „Björk Digital” będzie można oglądać do 31 października.

Zobacz też inne wydarzenia

06.04.2015, WARSZAWA, KLUB BASEN, MØ24-26.07.2015, PŁOCK, AUDIORIVER FESTIVAL18.05.2015, Warszawa, Klub Pardon, To Tu, Glissando #26 Soundscape Spotkanie + Kocert Duy Geborg