LAIF » WYWIAD: Paweł Trzciński: „Doświadczania muzyki czy innych form sztuki na żywo nie da się, przynajmniej na razie, zastąpić. I to jest dobra wiadomość”

WYWIAD: Paweł Trzciński: „Doświadczania muzyki czy innych form sztuki na żywo nie da się, przynajmniej na razie, zastąpić. I to jest dobra wiadomość”

O obecnej sytuacji na rynku muzycznym i nowym życiu bez festiwali, koncertów, imprez rozmawiamy z Pawłem Trzcińskim – psychologiem, wykładowcą akademickim, managerem kultury, kuratorem muzycznym, który współpracuje m.in. z OFF Festivalem. Paweł od lat jest także właścicielem agencji koncertowej i impresaryjnej Distorted Agency, a także organizatorem swojego autorskiego festiwalu – Distorted Festival. 

fot. Mateusz Staniewski

Żyjemy teraz w świecie bez klubów, koncertów, imprez OFF z którym od lat współpracujesz zmienił termin festiwalu na przyszły rok. Jak spędzasz ten czas?

Można powiedzieć, że na ławce rezerwowych. Ale wbrew pozorom ostatnie miesiące poza aspektem finansowych były bardzo rozwijające. Mimo, że mniej jestem on-line, to paradoksalnie jest mnie więcej w sieci. Wywiady takie jak ten, debaty on-line, publicystyka, cały czas coś się dzieje.

Jakie masz plany na najbliższe miesiące?

Jednym z efektów o których wspomniałem wyżej jest brak planów. Jako agencja jesteśmy przygotowani na różne scenariusze, ale zarządzanie na poziomie krajowym odbywa się z dnia na dzień. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z naszymi artystami i partnerami zagranicznymi. Ruszymy jak tylko będzie zielone światło.

Na kiedy przełożyłeś Distorted Festival i koncerty artystów z którymi współpracujesz (Tęskno, Tomasz Makowiecki, Niemoc, Wojciech Bąkowski, Gargamel, Próżnia, mlodyskiny, młody yerba, maly elvis)?

Na razie mamy zaplanowane koncerty od września do grudnia. Część koncertów zagranicznych wykonawców jest przeniesiona na 2021. Distorted Festival odbywa się zwyczajowo na jesień. Prace trwają, rozważamy różne scenariusze, decyzje pewnie podejmiemy latem.

Cała kultura i wszystkie działania muzyczne przeniosły się do sieci. Jakie są Twoje odczucia?

Powiem krótko – doświadczania muzyki czy innych form sztuki na żywo nie da się, przynajmniej na razie, zastąpić. I to jest dobra wiadomość.

Możesz nam polecić jakieś kwarantannowe, spontanicznie wyprodukowane podcasty, streamingi, debaty?

Polecam instagramy Queslove’a i Four Teta i ich dj-sety. Podobał mi się także live Yung Leana. Z debat bardzo ciekawy cykl organizowany przez potown.eu, gdzie miałem przyjemność się pojawić.

Może nie powinniśmy o to pytać, ale naprawdę chcemy wiedzieć co sądzisz o Hot16 Challenge?

Przez pierwsze 2 tygodnie to był bardzo ciekawy serial w czasie rzeczywistym. Wstawałeś rano i nie wiedziałeś kto wyskoczy ze zwrotką. Nasi artyści poradzili sobie bardzo fajnie. Distorted Agency także otrzymało nominację, nie było więc wyboru. Nagraliśmy naszą 16. Trudno 😉

Co jako odbiorcy możemy zrobić, żeby realnie wesprzeć branżę muzyczną w tym momencie?

Nie oddawać zakupionych biletów o ile oczywiście koncert czy impreza nie są definitywnie odwołane. Poza tym kupujcie płyty czy merch, najlepiej bezpośrednio od artystów albo np. bandcamp. Streaming, dopóki nie jesteś Sethem Rogenem, w niczym nikomu nie pomoże.

Przenieśmy się w czasie — jest 28 maja 2021 – jak wygląda świat?

Idealnie: świat wyciągnął wnioski, zarówno na poziomie indywidualnych jednostek, jak i systemów społecznych i międzynarodowych i wprowadza zmiany. Przed pandemią świat nie działał dobrze, jeśli nie teraz to kiedy?

Sprawdź także: Weronika Oszkiewicz: „Bardzo liczę na to, że wrócimy do starego świata koncertowego, a streamingi będą tylko uzupełniającą formą obcowania z muzyką na żywo”

Zobacz też inne wydarzenia

12.04.2015, WARSZAWA, KLUB BASEN, VOO VOO03.06.2015, GDAŃSK, KLUB B90, PRESIDENT BONGO (GUS GUS)09.05.2015, KRAKÓW, TEATR ŁAŹNIA NOWA, NILS FRAHM – BEFORE TAURON NOWA MUZYKA 2015